Rapport om en fredag kväll

Som man har längtat efter den där fredagkvällen! Framåt onsdagen i veckan börjar det tunga komma.... man längtar efter att sova ut, vara uppe lite längre på kvällen, mysa, köpa godis... som lilla julafton på nåt vis.
Så kommer den.. där är den, målet med hela arbetsveckan; Fredag kväll.

äta god mat, spela spel.. laddar för den perfekta filmen. Filmen startar... Känns riktigt bra.. Bullar upp och känner mig full av pigghet och styrka inför filmen som jag också längtat efter att se hela veckan. Har virat in mig i filten, har ett glas vin på soffbordet,,, ja filmen är bra... ögonen svider lite och jag kanske blundar bara lite... NEJ!! Inte sova --> titta på film, ta en klunk av vinet, kommer på att vi köpte pecan nötglass (=sockerkick!!!), skopar upp... äter, pigg en stund, ahhh hittar en kudde att sätta bakom huvudet, frihet!!!! nu behöver jag inte anstränga en enda muskel i kroppen... allt är uppbullat med kuddar och filtar...

Jag är dömd.. dömd till att somna i fåtöljen framför tvn. Jag inser att det är dags att sova på riktigt i sängen när jag vaknar av att jag dreglat på kudden och det blev kallt samt att jag känner en liten kvinnlig hallondoftsluktande fis på väg.

Godnatt klockan 22.10 en fredagkväll.
Suck... Jag är gammal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0